خرید ماشین شاسی بلند

راهنمای خرید ماشین شاسی بلند

ماشین شاسی بلند چیست؟

ماشین شاسی بلند در واقع ترکیبی از خودرو های سواری و آفرود است که به آن SUV ، (Sports Utility Vehicle) می‌گویند. جهت خرید ماشین شاسی بلند سری به کارنو بزنید.

اصطلاح SUV را برای خودرو هایی که فضای زیادی برای سرنشین و صندوق بار داشتند استفاده می‌کردند. خودرو شاسی بلند نوعی خودرو است که بالاتر از سطح زمین قرار دارد این نوع خودرو دارای چهار چرخ متحرک است و ظاهری محکم دارد. خودرو های شاسی بلند را با قطعات مکانیکی که خصوصا برای استفاده ناهموار طراحی کرده اند، می‌سازند. گرایش به سمت خودروهای SUV عمدتاً به دلیل راحتی طراحی آنها است. سقف بلندی دارند و فضای سر، پا و فضای ذخیره‌سازی بی‌پایانی به نظر می‌رسد. برای خرید لاماری از طریق نمایندگی رسمی لاماری اقدام کنید.

انواع خودرو شاسی بلند

با توجه به جایی که زندگی می‌کنید باید انواع خودرو شاسی بلند را بشناسید زیرا با تنوع زیادی از ماشین های شاسی بلند در اندازه های مختلف و با عملکرد متفاوت رو به رو می‌شوید. خودرو های شاسی بلند به چند نوع تقسیم بندی می‌شوند. برای انتخاب بهتر نیاز به راهنمای خرید ماشین شاسی بلند دارید. از نظر ابعاد و اندازه شامل موارد زیر هستند:

مینی شاسی بلند

به خودرو هایی که شاسی آن‌ها کمتر از 4300 میلی متر طول دارند، خودرو های نمیه شاسی بلند می‌گویند.

شاسی بلند اندازه متوسط

به خودرو هایی که شاسی آن‌ها بین 4800 تا 5000 میلی متر باشند مانند کیا تلوراید و هیوندای پالیسید خودرو شاسی بلند سایز متوسط می‌گویند.

شاسی بلند طویل

در این نوع خودرو برای اینکه فضای بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم کنند، طول شاسی را از شاسی بلند های فول سایز بزرگتر می‌سازند. به این خودرو ها لانگ ای یو وی نیز می‌گویند.

مزایا و معایب ماشین شاسی بلند

در ادامه راهنمای خرید ماشین شاسی بلند به مزایا و معایب آن نیز می پردازیم: 

مزایا ماشین شاسی بلند

از مزایای ماشین شاسی بلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جادار و بزرگ: خودرو شاسی بلند دارای یک فضای بزرگ برای نشیمنگاه است و صندوق عقب آن بزرگ و جادار است. همچنین ساختار داخلی آن برای رانندگی های طولانی مناسب و راحت است.

چهارچرخ متحرک: ماشین های شاسی بلند دارای AWD هستند که باعث می‌شود روی سطوح ناهموار ماشین رانده شود. 

دید بهتر: خودرو های شاسی بلند یا SUV از خودرو های معمولی بالاتر هستند به همین دلیل میدان دید بسیار بیشتر از بقیه خودرو ها است و باعث می‌شود شما با خیال راحت رانندگی کنید.

معایب خودرو شاسی بلند

از معایب خودرو شاسی بلند این هست که آنها به خوبی خودروهای سدان رانندگی نمی کنند. ارتفاع سواری بلند یک SUV مرکز ثقل بالاتری را به آن می‌دهد که در مقایسه با یک سدان، بیشتر بدنه رول می‌کند. بنابراین اگر به‌دنبال خودروی چابکی هستید بهتر است از یک سدان یا یک هاچ بک استفاده کنید.

عدم ظرافت: خودرو های شاسی بلند به شکلی طراحی شده اند که کاربردی باشند و ظاهر آن‌ها ظریف نیست.

مصرف سوخت زیاد: سوخت ماشین های SUV پرهزینه است.

نکات مهم برای خرید خودرو شاسی بلند

مهم است که بسته به نیاز و توقع تان راهنمای خرید ماشین شاسی بلند را مورد توجه قرار دهید. اگر فردی هستید که به طبیعت گردی علاقه دارید، بهتر است که از شاسی هایی که چهار چرخ آن‌ها متحرک است استفاده کنید.

اما اگر شما به دنبال یک ماشین برای رفت و آمد در شهر هستید حتما ابعاد ماشین را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و راهنمای خرید ماشین شاسی بلند دنبال کامپکت یا مینی بروید.

نسخه بزرگ ماشین های شاسی بلند، مصرف سوخت بالایی دارند. و بهتر است بدانید که مصرف سوخت آن‌ها در شهر نیز بیشتر می‌شود.

تفاوت شاسی بلند با کراس اوور

از سال 2010 از عبارت کراس اوور برای شاسی بلند های شهری استفاده می‌کردند. کراس اوور به خودرو هایی می‌گویند که اتاق آن‌ها شاسی بلند است و این خودرو ها از پلتفرمی مشترک با ماشین های سواری استفاده می‌کنند.

تفاوت اصلی خودرو شاسی بلند با کراس اوور این است که SUV یک بدنه روی فریم که بر روی شاسی ساخته شده است اما کراس اوور یا CUV یک قاب تک بدنه است که بر روی شاسی ساخته می‌شود.

در آخر از مقاله راهنمای خرید خودرو شاسی بلند می‌توان نتیجه گرفت که اگر هدف‌های خود را از خرید خودروهای شاسی بلند مشخص نکنیم، مطمئنا پس از خرید دچار مشکلات متعددی خواهیم شد.